12 maj 2013

DEN BEDSTE HONNINGRISTEDE MÜSLI: HJEMMELAVET GRANOLA



Jeg har i lang tid afprøvet mange forskellige former for müsli/ granola til min yoghurt om morgenen. Denne version synes jeg blev ekstra sprød og smagfuld sammenlignet med tidligere versioner jeg har afprøvet. Her kommer opskriften:



1 dl havregryn
1 dl ruggryn
1 dl solsikkekerner
1 dl hakkede mandler
1 dl hakkede hasselnødder
0,5 dl sesamfrø
3-4 spsk akaciehonning

Nødderne hakkes groft og blandes med resten af ingredienserne. Blandingen fordeles på en bageplade og ristes ved 180 grader varmluft i cirka femten minutter. Husk at røre i blandingen undervejs!
Jeg spiser altid denne sprøde granola på yoghurt naturel med friske frugtstykker som f.eks. banan, blåbær, jordbær og lignende. 

Det er rigtig let at lave müsli selv og det smager meget bedre end købte varianter. Jeg synes altid der er noget i, som jeg ikke lige bryder mig om. Så det bedste ved den hjemmelavede er helt klart, at man selv kan variere ingredienserne, så man spiser det, man allerbedst kan lide. Der er også mulighed for at peppe den lidt op med kanel, vanilje, rosiner, tørrede abrikoser og lignende. 
Jeg holder nu meget af denne version - så kan man selv tilsætte ekstra godter, hvis man er humør til det. 

Se mere til bloggen, opskrifterne og personen bag, ved at klikke på billederne til højre på siden. Der er mulighed for at følge med på: FACEBOOKBLOGLOVIN og PINTEREST




Ingen kommentarer:

Send en kommentar