15 januar 2014

VELKOMMEN TILBAGE + KARRYSUPPE MED GRØNTSAGER, REJER OG NUDLER


Hej og velkommen tilbage - både til jer og til mig selv! Jeg har ikke udgivet indlæg herinde i laaang tid, så tænkte det var på tide. Et nyt år er lige det der skal til for at komme i gang igen. 
Jeg har en masse planer for dette år og også en del angående bloggen. Blandt andre:
- Mere aktivitet på bloggen
Ja, det var kun én plan, men jeg synes selv den er ret god. Jeg bliver så glad af at lave mad og tage billeder, så det er godt for flere ting. 
For fremtiden vil der ikke kun være opskrifter, selvom det selvfølgelig vil være det dominerende. Der vil sandsynligvis også dukke andre former for mad- og køkkenrelaterede indlæg op hen ad vejen.
Eksempelvis køkkenudstyr vil komme på banen, og prøv så at se den smukke kinesiske skål og ske! Elsker det. Det var et sæt jeg købte i Beijing sidste år til den nette sum af 7 kr. 
Og I skal selvfølgelig ikke snydes for en opskrift, da dette jo er årets første indlæg. Jeg lavede nemlig karrysuppe forleden dag, hvilket er ret lækkert i min verden. Der skal bruges: 

Til 4 personer:

300 g rejer
100 g krebsehaler
2 cm ingefær
1 citron el. lime
50 g nudler
2 fed hvidløg
1 løg
400 g hvidkål
2-4 tsk rød karrypasta
1,25 l grønsagsbuoillion 
1 ds kokosmælk (400 ml)
2-3 tsk gurkemeje
150-200 g gulerødder
150 g sukkerærter

Lav en lage af citronsaft, hvidløg og ingefær og kom rejer og krebsehaler i og sæt det på køl. Kog nudlerne i ca. 4 min. Snit eller riv løget og snit kålen fint. Svits løg og kål med karrypastaen til det er klart. Kom buoillion, kokosmælk, rejer og krebsehaler i og lad det koge i ca. 10 min. Kom gurkemeje i til den ønskede farve opnås. Kom nudler, de halverede sukkerærter samt fintsnittede gulerødder i suppen og lad den koge i to minutter. Serveres rygende varm evt. med flute til. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar